BİDEP kapsamında bu ayın konusu olan Yunus Emre ve Şiir temesı kapsamında okulumuza Şair/Yazar Hasan AKÇAY hocamızı davet ettik.
BİGEP kapsamında "LEARN VOCABULARY WITH DRAMA" okulumuzda gerçekleştirdiğimiz iyi uygulama örnekleri etkinliklerine başladık. Bu ay düzensiz fiillerin hallerini öğrenmek için öğrenciler senaryo yazarak drama gerkleştirdi. Projeyi yürüten ingilizce öğretmenlerimiz:
Bu ay gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında seçilen konu ile ilgili kelimeler eğlenerek kalıcı bir şekilde öğrenildiği gözlemlendi.
Kelime türetme,deve cüce, top iletme gibi anonim oyunlarla Türk dili ve Edebiyatı öğretmenimiz Sevgi İlesmek tarafından 9. Sınıflarımızda Dil Bilgisi daha eğlenceli öğretildi.
Mikroskobik canlıları tanıma. Bu yolla ekmek yapımı, yoğurt mayalanması gibi olaylarda kullanıldığını öğrenmek. Özellikle gıda endüstrisinde faydalanılmaktadır.
Bu uygulamada, 3 adet aynı boyda şişe, 3 adet balon, şeker, kuru maya, 450 ml’lik su,huni ve kaşık kullanıldı. Öncelikle 3 su şişesine birer paket maya eklendi daha sonra 1.şişeye 2 kaşık şeker, 2.şişeye 1 kaşık şeker konuldu. 3. Şişeye ise şeker konulmadı. Daha sonra her bir şişeye 100 ml ılık su konuldu ve her bir şişenin ağzına balon takıldı. 15 dakika bekledikten sonra 1.şişedeki kırmızı balonun en fazla şiştiği görüldü 2. şişedeki yeşil balonun daha az şiştiği, 3 şişenin ise hiç şişmediği görüldü.
Mrt
Uygulamamızda mesleki rehberlik kapsamında öğrencilerimizin “meslek” edinmenin bir hizmet olmaktan daha ileri giderek, profesyoneller yardımıyla onların doğru tercihler yapmasını sağlayacak bir ortam oluşturmaya çalıştık. Öğrencilerimizin meslekler ile ilgili bilgiler ve meslek seçiminde üstlenecekleri rolleri tüm boyutlarıyla tecrübe etmelerini sağlamış olduk.
BİGEP kapsamında GEleceğimi Belirliyorum Projesi faaliyetlerinde öğrencilerimizle Avukat Salih ÖZGÜNEŞ'i buluşturduk.
Şanlıurfa Kız Anadolu Lisesi Görsel Sanatlar Dersi öğretmeni Bilal Karakuş hazırladığı projeyi şöyle özetledi. "Öğrencilerimle ''Müzemi Tanıyorum Müzede Resim Yapıyorum'' etkinliği yapmayı planladık.Amacımız ,öğrencilerimize Şanlıurfa Arkeoloji Müzesini tanıtmak ve ordaki heykellerin kara kalem resim çalışmasını yapmalarını sağlamak,resmini yaptığı heykellerin yaşadığı dönemde yaşıyormuş gibi bir yolculuğa çıkarmak.Projemiz bitince yapılan resimlerle Müzeler haftasında müzede sergi açmayi da istiyoruz.
Başarılı bir öğrenci olmanın ana unsuru zamanı iyi yöneterek verimli bir ders çalışma düzeni oluşturmak. Zamanı yönetmek konusunda bir çok teknik var. Burda size bahsedeceğim POMODORO tekniği uygulaması kolay ve oldukça popüler. Derslerinizi daha kısa zamanda çalışabilmek ya da aynı zamanı ayırarak daha çok şey öğrenmek istiyorsanız, siz de Pomodoro Tekniği'ni kullanabilirsiniz.
Pomodoro Tekniği 1992 yılında Francesco Cirillo tarafından bulunmuş ve ismini İtalyanca'da domates anlamına gelen Pomodoro'dan almıştır. Üniversite zamanında ders çalışma konusunda odaklanma problemi yaşayan Francesco Cirillo, bu sorununu mutfakta kullanılan domates şeklindeki alarmlı bir zamanlayıcıyı kullanarak çözüyor. Uzun ve karmaşık işleri kısa süreli parçalara bölerek çalışmak ve sonrasında kısa aralar vermek konsantrasyonunu artırmış ve başarılı olmasını sağlamış. Pomodoro tekniğini uygulamak oldukça basittir. Siz de basit adımları uygulayarak, pomodoro tekniğini hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.
POMODORO tekniğinde ders çalışma süresi 25 dakikadır. Her 25 dakikaya 1 pomodoro denir ve 25 dakikalık 1 pomodoro tamamlandığında 5 dakikalık bir mola verirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken, sırf bir görevi bitirebilmek için 25 dakikayı uzatmamak veya 5 dakikalık ihtiyaç molasını internete dalıp uzatmamak. Çalışma sürelerini takip eden kısa mola dilimleri ise kişinin başarısını hızlı bir şekilde ödüllendirmesini sağladığı için motivasyonu arttırıcı bir etki sağlıyor.
Kural 1: Günlük olarak öncelikli yapılması gereken dersleri ya da işleri tahmini bir süre vererek mutlaka bir deftere yazarak belirlemek gerekiyor. Örneğin; Matematik dersinde çalışmanız gereken bir konu var ve bu konu yaklaşık 50 dakikada bitirilebilecek bir konu ise 2 tane pomodoro seansı yeterli olacaktır.Yani 25 dakika çalışma 5 dakika dinlenme tekrar 25 dakika çalışma ve 5 dakika dinlenme şeklinde.
Kural 2: 25 dakikalık pomodoro seansına başlamadan önce mutlaka çalışacağımız yerdeki dikkatinizi dağıtacak müzik, yeme-içme, eğer alarm olarak kullanmayacaksak telefon gibi dikkat dağıtan şeylerin kaldırılması ŞART. Ben yorulmadım, bitirene kadar mola vermeden devam edebiliyorum diye düşünebilirsiniz. ANCAK bu sistemde zihnin konsantrasyon süresini ve aktivasyonunu sürdürebilmesi için verilecek 5 dakikalık dinlenme aralığı oldukça önemli.
Dinlenme aralarında dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan biri de televizyon,telefon,e-mail ve sosyal medya gibi zihnimizi bulandıracak dikkatinizi dağıtacak unsurlardan uzakdurmak. Bunların yerine bir şeyler atıştırmak,evin içinde gezinmek, pencereden dışarı bakmak gibi aktiviteler yapılabilir.
Kural 3: 25 dakikalık pomodoro seansı tamamlanmadan mola vermemek..Çalışılacak konu 25 dakikadan daha önce bitse dahi gözden geçirme,tekrar ya da bir sonraki derse hazırlık yaparak 25 dakika tamamlanır.
Kural 4: Her dört pomodoro sonrasında yani toplamda molalar dahil iki saatlik çalışmadan sonra 15dakikadan az /30 dakikadan fazla olmayacak şekilde mutlaka molalar vermektir.Molalarda çalışılan konu ile ilgili hiçbir şey düşünmemek de bu işin bir diğer kilit noktası.
Siz de yukarıda söz ettiğim basamakları uygulayarak kolay bir biçimde Pomodoro Tekniği ile çalışmaya başlayabilirsiniz. Pomodoro tekniğini kullanmak için sadece bir zamanlayıcıya ihtiyacınız olacak. Çalışma sürelerinizi kolaylıkla takip edebilmek için bu süre sonunda alarm çalıyor olması önemlidir. Pomodoro tekniğini alışkanlık haline getirmek için en az 10 gün süreyle denemelisiniz.
Gün içinde 8 pomodoro standart olarak ifade ediliyor. Sizde ihtiyacınıza göre sayıya karar verebilirsiniz.